• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Patiëntgericht communiceren in de ggz

Maak tweedehands je eerste keus
  • Tot en met 29 september 4=3 op alles
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
4=3 actie

25,85

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Patiëntgericht communiceren in de ggz
Patiëntgericht communiceren in de ggz
Als nieuw
25,85
ISBN
9789058983275
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Uitgeverij De Tijdstroom
Jaar van uitgifte
2019
Aantal pagina’s
272

Waar gaat het over?

Patiëntgericht communiceren voor de best mogelijke zorgDit boek is een praktische gids voor alle ggz-hulpverleners die patiëntgericht willen communiceren met hun cliënten of patiënten. Patiëntgericht communiceren werkt. Je bereikt een prettige samenwerkingsrelatie, waarin je je cliënt de best mogelijke zorg kunt bieden. Hij voelt zich beter begrepen, gesteund en erkend. Hij krijgt meer greep op zijn situatie en vergroot zijn zelfredzaamheid. Dat levert belangrijke gezondheidseffecten op. In deze herziene, tweede druk is veel aandacht voor de nieuwe ggz, herstelondersteuning, positieve gezondheid, eigen regie, en ervaringsdeskundigheid. Er zijn geheel nieuwe hoofdstukken toegevoegd over autisme en herstelondersteunende taal.Patiëntgericht communiceren door de ogen van een patiëntWouter van den Berg, patiënt/ervaringsdeskundige: ‘Zó wil ik behandeld worden als patiënt: erkenning krijgen, gehoord worden, persoonlijke interesse voelen, gelijkwaardigheid bemerken, hoop gevend en leidend tot empowerment. Lees dit boek, zou ik zeggen. Laat je raken en toon dat ook als teken van empathie!’Aanbevelingen door andere ggz professionalsFredrike Bannink, klinisch psycholoog/auteur oplossingsgerichte leerboeken: ‘Een boek waarmee aan de kunst van het aansluiten recht wordt gedaan! Dit vlot geschreven en praktische boek laat zien hoe je met patiëntgerichte communicatie de kans op tevredenheid vergroot, met positieve gezondheidseffecten. Daartoe lenen zich vooral vaardigheden uit de motiverende gespreksvoering en oplossingsgerichte therapie.’Peter van Harten, hoogleraar psychiatrie: ‘Zoals Carl Rogers al aangaf is ‘echtheid’ het belangrijkste element in de relatie met de cliënt, en daarvoor is persoonlijke ontwikkeling nodig. Toch kun je de techniek en de systematiek van de gespreksvaardigheden leren uit dit uitstekende, veelomvattende en helder geschreven leerboek. Het is geschikt voor alle hulpverleners en leest nog plezierig ook!’
Lees verder

Andere uitgaves

Er is een alternatieve uitgave beschikbaar van dit boek

4=3 actie
29,25

Recensies

0 recensies
4=3 actie
nog 1 op voorraad
26,85
4=3 actie
10,30
4=3 actie
10,20
4=3 actie
nog 1 op voorraad
12,00
Guy van Gestel
Fit Zijn In Je Hoofd
4=3 actie
5,45
4=3 actie
nog 1 op voorraad
26,85
4=3 actie
10,30
4=3 actie
10,20
4=3 actie
nog 1 op voorraad
12,00
Guy van Gestel
Fit Zijn In Je Hoofd
4=3 actie
5,45

Anderen bekeken ook

Remke van Staveren, Tilly van Oosten
Herstel in de pocket
4=3 actie
10,20
Ivonne van der Padt
Psychische kwetsbaarheid
4=3 actie
49,85
Remke van Staveren
Hart voor Herstel
4=3 actie
24,55
4=3 actie
30,45
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
Ivonne van der Padt, Ben Venneman
Sociale psychiatrie
sorry, niet op voorraad
Remke van Staveren
Herstel in de pocket
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad