• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Overtuigende Teksten

Onderzoek En Ontwerp
Maak tweedehands je eerste keus
  • Tot en met 29 september 4=3 op alles
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
4=3 actie
nog 1 op voorraad

7,40

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Overtuigende Teksten
Overtuigende Teksten
Beetje gebruikt
7,40
ISBN
9789046901694
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Coutinho
Jaar van uitgifte
2009
Aantal pagina’s
261

Waar gaat het over?

Mensen overhalen iets te doen: gezonder eten, een gebleekte spijkerbroek kopen, tien euro overmaken voor een goed doel. En niet door te dreigen met een honkbalknuppel, maar door wat je te zeggen hebt. Hoe komt het dat woorden gedrag kunnen beïnvloeden? Maar ook: waarom mislukt dat vaak?

Overtuigende teksten. Onderzoek en ontwerp gaat over het ontwerpen van documenten die gericht zijn op het overtuigen van mensen. Het boek biedt een overzicht van theorieën en empirisch onderzoek naar de invloed van taal, tekst en beeld op het overtuigingsproces. De auteurs koppelen het onderzoek naar de invloed van deze boodschapkenmerken aan verschillende verwerkingsprocessen. Ook besteden zij aandacht aan automatisch gedrag en de rol van cultuurverschillen in het overtuigingsproces. Elk hoofdstuk sluit af met praktische opgaven die gericht zijn op het ontwerpen van overtuigende teksten.

Overtuigende teksten is geschreven voor studenten communicatie- en informatiewetenschappen en opleidingen Nederlands. Daarnaast biedt het boek professionals, als tekstschrijvers of mensen die werkzaam zijn in de reclamewereld, tal van praktische inzichten.

De auteurs van dit boek zijn verbonden aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Hans Hoeken promoveerde op een proefschrift over inhoud, structuur en stijl van teksten op de vorming van attitudes. Hij is hoogleraar Persuasieve communicatie. Jos Hornikx is universitair docent. Hij is gepromoveerd op een cultuurvergelijkend onderzoek naar de overtuigingskracht van evidentietypen en doet nu onderzoek naar argumentkwaliteit en de invloed van cultuur op het overtuigingsproces. Lettica Hustinx, gepromoveerd op psycholinguïstisch onderzoek naar talige structuurmarkeerders, is universitair docent en onderzoekt de invloed van stilistische middelen, zoals levendigheid, op de overtuigingskracht van tekst.
Lees verder

Recensies

0 recensies
4=3 actie
nog 1 op voorraad
15,40
4=3 actie
nog 1 op voorraad
21,85
4=3 actie
nog 1 op voorraad
6,90
4=3 actie
nog 1 op voorraad
5,45
Goorhuis Brouwer
Kinderen en taal
4=3 actie
nog 1 op voorraad
10,50
4=3 actie
nog 1 op voorraad
15,40
4=3 actie
nog 1 op voorraad
21,85
4=3 actie
nog 1 op voorraad
6,90
4=3 actie
nog 1 op voorraad
5,45
Goorhuis Brouwer
Kinderen en taal
4=3 actie
nog 1 op voorraad
10,50

Anderen bekeken ook

4=3 actie
11,85