• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Ontwikkelingsdoelen En Eindtermen

Hoe Gaan Scholen Er Mee Om
Maak tweedehands je eerste keus
  • Tot en met 29 september 4=3 op alles
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
4=3 actie
nog 1 op voorraad

12,00

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Ontwikkelingsdoelen En Eindtermen
Ontwikkelingsdoelen En Eindtermen
Beetje gebruikt
12,00
ISBN
9789033480287
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Acco uitgeverij
Jaar van uitgifte
2010
Aantal pagina’s
307

Waar gaat het over?

In 1997 werden ontwikkelingsdoelen en eindtermen vastgelegd voor het basisonderwijs. De manier waarop deze tot stand zijn gekomen en later werden aangepast onder druk van de koepelorganisaties heeft onduidelijkheid gecreëerd over de waarde en het gebruik ervan. Bovendien zitten uiteenlopende benaderingen in leermiddelen vervat, wat de interpretatie ervan verder compliceert. Daarnaast spelen ook de opvattingen en de perceptie van leerkrachten en directies een rol in de wijze waarop ontwikkelingsdoelen en eindtermen uiteindelijk worden geïnterpreteerd en vertaald in de dagdagelijkse klaspraktijk. Als gevolg van dit alles was de overheid geïnteresseerd in een evaluatieonderzoek.

Dit boek is de neerslag van het onderzoek dat werd uitgevoerd in het kader van het Onderwijskundig Beleids- en Praktijkgericht Wetenschappelijk Onderzoek (OBPWO). Daarin wordt nagegaan of leraren en directies tevreden zijn over de ontwikkelingsdoelen en eindtermen als kerncurriculum voor het basisonderwijs. Bovendien wordt onderzocht of ze mee richting geven aan de concrete klaspraktijk en het schoolbeleid. Het boek wil een democratische dialoog over de waarde en het gebruik van ontwikkelingsdoelen en eindtermen stimuleren.

Het richt zich tot leerkrachten, directieleden, pedagogisch begeleiders, leerplanontwikkelaars en iedereen die wenst te refl ecteren over (het bevorderen van) kwaliteit in onderwijs.

Over de auteurs:

Peter Van Petegem is gewoon hoogleraar aan het Instituut voor Onderwijs- en Informatiewetenschappen van de Universiteit Antwerpen. Hij staat aan het hoofd van de onderzoeksgroep EduBROn (www.edubron.be).

Nadine Engels is hoofddocent aan de Faculteit Psychologie en Educatiewetenschappen van de Vrije Universiteit Brussel en was co-promotor van dit onderzoek. Zij is voorzitter van de vakgroep Educatiewetenschappen.

Sven De Maeyer, Mathea Simons en Gwendoline Hotton waren als onderzoeker werkzaam op dit thema.
Lees verder

Recensies

0 recensies
M. Visscher
Spelen met yoga
4=3 actie
9,70
M. Visscher
Spelen met yoga
4=3 actie
6,10
4=3 actie
nog 1 op voorraad
16,90
Peter Teitler
Lessen in orde
4=3 actie
15,70
4=3 actie
7,85
4=3 actie
6,65
M. Visscher
Spelen met yoga
4=3 actie
9,70
M. Visscher
Spelen met yoga
4=3 actie
6,10
4=3 actie
nog 1 op voorraad
16,90
Peter Teitler
Lessen in orde
4=3 actie
15,70
4=3 actie
7,85
4=3 actie
6,65

Anderen bekeken ook

Johan Eichhorn
Zorg Voor Kleuters
4=3 actie
15,25
Moniek Vermeulen
Helpen bij huiswerk
4=3 actie
16,85
sorry, niet op voorraad
Astrid Geudens, Maria van Gils-De Bonth
Schatkist - Anker Dieren periode 2 Activiteitenboek
sorry, niet op voorraad