• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Macht en poltiek handelen in organisaties

iedereen speelt mee
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden

18,35

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Macht en poltiek handelen in organisaties
Macht en poltiek handelen in organisaties
Beetje gebruikt
18,35
ISBN
9789023242017
Bindwijze
Paperback
Taal
Overig
Uitgeverij
Gorcum B.V., Koninklijke van
Jaar van uitgifte
2006
Aantal pagina’s
140

Waar gaat het over?

Overleggen, vergaderingen, meetings er wordt heel wat afgecommuniceerd in organisaties. Communiceren kunnen we dan ook als de besten. Dat geldt echter niet voor het omgaan met macht en politiek. Macht en politiek geven vaker aanleiding tot karikaturen en overdrijving dan tot serieuze bespreking. Macht is verdacht, en politiek wordt door velen geassocieerd met onbetrouwbare zakkenvullers die hun werkelijke bedoelingen verbergen achter een mistgordijn van verhullend of zelfs misleidend taalgebruik. Toch spelen macht en politiek een doorslaggevende rol in het functioneren van organisaties: ze bepalen de besluitkracht van de organisatie en het vertrouwen van de mensen die met elkaar moeten samenwerken. Wie op zijn werk iets voor elkaar wil krijgen, heeft vrijwel altijd steun en goedkeuring nodig van partijen binnen en buiten de hi rarchische lijn. Politiek handelen is daarbij noodzakelijk. In Macht en politiek handelen in organisaties haalt Martin Hetebrij daarom macht en politiek uit de taboesfeer, en laat hij zien wat individuele medewerkers kunnen doen om hun politieke kwaliteiten te vergroten (en te verkleinen). Hetebrij maakt duidelijk dat we Ôhet spelletjeÕ allemaal meespelen, of we dat nu willen of niet. Met talrijke praktijkvoorbeelden illustreert hij dat politiek handelen een wezenlijk en onvermijdelijk element is van het voorbereiden en uitvoeren van besluiten op alle niveaus. Zijn conclusie luidt dan ook dat organisaties wezenlijke vooruitgang kunnen boeken op punten als besluitvaardigheid en innovatie door te werken aan het politieke vermogen van hun medewerkers. Een belangrijk boek voor iedereen die het zelflerend vermogen van zijn of haar organisatie wil vergroten. Martin Hetebrij (1942) was jarenlang als methodoloog verbonden aan de Vrije Universiteit te Amsterdam, waar hij in 1983 promoveerde. Sinds 1989 werkt hij als zelfstandig consultant op het gebied van Human Resources Management in grote en kleine bedrijven in verschillende sectoren. Vanaf 1990 ontwikkelde hij het concept van communicatief management, over de werking van macht en communicatie in organisaties.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

Ralf Knegtmans, Ylva Poelman
Leiderschap in de digitale wereld
nog 1 op voorraad
12,25
Nick van Dam, Mckinsey & Company
Leren en ontwikkelen in het digitale tijdperk
nog 1 op voorraad
40,75
nog 1 op voorraad
18,20
nog 1 op voorraad
26,00
nog 1 op voorraad
28,40
nog 1 op voorraad
17,00
Ralf Knegtmans, Ylva Poelman
Leiderschap in de digitale wereld
nog 1 op voorraad
12,25
Nick van Dam, Mckinsey & Company
Leren en ontwikkelen in het digitale tijdperk
nog 1 op voorraad
40,75
nog 1 op voorraad
18,20
nog 1 op voorraad
26,00
nog 1 op voorraad
28,40
nog 1 op voorraad
17,00

Anderen bekeken ook

37,75
Richard Engelfriet, Peter van der Geer
Hoe vang ik een rat?
14,04
Martin Hetebrij
Politiek meesterschap
16,40
M. Hetebrij, M. Hetebrij
Communicatief Management
15,70
Marike Simons, Maud van de Wiel
Politieke sensitiviteit voor ambtenaren
sorry, niet op voorraad
Martin Hetebrij, Martin Hetebrij
Een goed besluit is het halve werk
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad