• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Leerlingen intrinsiek motiveren

Waarom we allemaal willen leren
Maak tweedehands je eerste keus
  • Tot en met 29 september 4=3 op alles
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
4=3 actie
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789401480901
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Lannoo N.V., Uitgeverij
Jaar van uitgifte
2022
Aantal pagina’s
152

Waar gaat het over?

WAAROM ZIJN SPELEN EN LEREN (BIJNA) HETZELFDE?
WELK GEVAAR SCHUILT ER IN TE VEEL TOETSEN?
WAT ZIJN DE TIEN MOTIVATIE-VERBODEN?

Leraren en opvoeders denken vaak dat ze concrete instructies moeten geven om leerlingen te motiveren. Zo komen ze van input tot de gewenste output. Maar een goede motivator vraagt niet meteen aan anderen om iets te doen, hij of zij durft juist de controle los te laten en dwang weg te nemen.

Leerlingen intrinsiek motiveren bespreekt de manier waarop we de ontwikkeling van kinderen en jongeren zo positief mogelijk beïnvloeden. Niet het behalen van goede resultaten is belangrijk, wel het stimuleren van aangeboren nieuwsgierigheid. Want juist door spontaan spelplezier zijn leerlingen beter in staat om te leren.

Dit boek is een pleidooi voor meer compassie, meer speelruimte en minder druk in het onderwijs. Het verkent zo waar het begrip 'intrinsieke motivatie' voor staat.
Allerlei nuttige tips en verhalen laten zien wie wij mensen, kinderen en jongeren voorop, echt zijn: sociaal, spelend, en nieuwsgierig om te leren.

Lees verder

Recensies

0 recensies
4=3 actie
nog 1 op voorraad
15,40
4=3 actie
44,55
4=3 actie
42,30
4=3 actie
nog 1 op voorraad
13,95
4=3 actie
nog 1 op voorraad
15,40
4=3 actie
44,55
4=3 actie
42,30
4=3 actie
nog 1 op voorraad
13,95