• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Kwaliteit van zorg / Beleid en management gezondheidszorg

Van zorginhoudelijke benadering naar bedrijfskundige aanpak
Maak tweedehands je eerste keus
  • Tot en met 29 september 4=3 op alles
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
4=3 actie
nog 1 op voorraad

31,85

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Kwaliteit van zorg / Beleid en management gezondheidszorg
Kwaliteit van zorg / Beleid en management gezondheidszorg
Als nieuw
31,85
ISBN
9789035219519
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
LNRS Data Services B.V
Jaar van uitgifte
1998
Aantal pagina’s
144

Waar gaat het over?

Steeds meer artsen, verpleegkundigen, paramedici en beleidsmedewerkers houden zich bezig met kwaliteitszorg. Hierbij zijn verschillende benaderingen mogelijk. In een bedrijfskundige aanpak gebruikt men een systeemtheoretisch kader en wordt het perspectief van de patiënt centraal gesteld als een belangrijke bron van terugkoppeling over de kwaliteit van het geleverde product'zorg'. Bij de zorginhoudelijke benadering staat het perspectief van de beroepsbeoefenaar centraal en worden zowel het meten van zorgaspecten als het standaardiseren en protocolleren van de beroepsbeoefening gebruikt om de kwaliteit te waarborgen. De bedrijfskundige aanpak lijkt inmiddels het dominante paradigma in de gezondheidszorg te zijn geworden. De zorginhoudelijke benadering heeft echter geenszins aan belang ingeboet. De roep om integratie van beide modellen wordt dan ook steeds luider. Hoe kan die integratie nu gerealiseerd worden? Hoe kan een kwaliteitssysteem worden ontwikkeld waarin het specifieke karakter van de gezondheidszorg centraal staat? In de vierde, herziene druk staan deze vragen centraal. Er wordt ingegaan op definities van kwaliteit, de uitwerking en zorginhoudelijke motieven van beleidsvoornemens zoals de overheid die begin jaren negentig formuleerde in de 'Nota Kwaliteit van Zorg', alsmede verschillende methoden en technieken van kwaliteitszorg. Tot slot behandelt het boek de opzet en uitwerking van een kwaliteitssysteem voor zorginstellingen. Het NEN-EN-ISO 9000-model vormt hiervoor een leidraad.
BELEID EN MANAGEMENT GEZONDHEIDSZORG
In de reeks Beleid en Management Gezondheidszorg verschijnen publicaties die betrekking hebben op beleids- en organisatievraagstukken in de gezondheidszorg. Binnen dit kader komt een breed scala van onderwerpen aan de orde op het gebied van zowel instellingsmanagement als overheidsbeleid. Dit terrein wordt vanuit verschillende invalshoeken benaderd, zoals de economische, de juridische, de sociaal-medische en de organisatorische. De reeks staat onder auspiciën van het instituut Beleid en Management Gezondheidszorg (iBMG) van de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Met de reeks beoogt het iBMG een brug te slaan tussen de theorie en de praktijk van het beleid en het management in de gezondheidszorg.
Lees verder

Recensies

0 recensies
Maria Hendriks
Werken na kanker
4=3 actie
14,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
14,20
4=3 actie
nog 1 op voorraad
11,40
Maria Hendriks
Werken na kanker
4=3 actie
14,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
14,20
4=3 actie
nog 1 op voorraad
11,40

Anderen bekeken ook

4=3 actie
16,80
4=3 actie
28,04
4=3 actie
25,20
4=3 actie
38,35
4=3 actie
11,35
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad