• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

ICT-dienstverlening

van ICT-beheer naar ICT-servicemanagement
Maak tweedehands je eerste keus
  • Tot en met 29 september 4=3 op alles
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
4=3 actie
nog 1 op voorraad

38,70

Hoe tweedehands wil je het hebben?
ICT-dienstverlening
ICT-dienstverlening
Als nieuw
38,70
ISBN
9789039526675
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Academic Service
Jaar van uitgifte
2013
Aantal pagina’s
452

Waar gaat het over?

Binnen de ict gaat veel aandacht uit naar het ontwerpen en ontwikkelen van informatiesystemen en infrastructuren. Na ingebruikname van deze systemen breekt een fase aan waarin beheer en exploitatie centraal staan. Dit beheer was lange tijd vooral op de techniek gericht. Met de introductie van Service Management staat niet langer de techniek, maar de behoefte vanuit bedrijfsprocessen centraal. Dit studieboek voor het hoger onderwijs beschrijft een groot aantal aspecten binnen het werkveld van ICT Service Management en geeft de onderlinge relaties aan. Inmiddels zijn een groot aantal best-practices, modellen en methoden voor IT-dienstverlening beschikbaar en een aantal hiervan worden in dit boek toegelicht, zoals Looijen, ITIL, ASL, BISL, MOF, IT Governance, COBIT en ISO20000. De kern van het boek beschrijft een generieke benadering voor IT-dienstverlening: er zijn geen kant-enklare oplossingen, maar dienstverlening begint bij het maken van afspraken. Met behulp van het Service Management Lemniscaat - afgeleid van het Gapmodel uit de servicemarketing - wordt beschreven hoe klanteisen de basis vormen voor afspraken. Vervolgens moeten activiteiten geselecteerd worden die de borging vormen voor het nakomen van deze afspraken. Continu meten en regelmatig evalueren maken de plando-check-act cyclus van het Service Management Lemniscaat compleet. Uiteraard bieden best-practices, modellen etc. hierbij ondersteuning. Online support Via de pagina bij dit boek op www.academicservice.nl is aanvullend materiaal beschikbaar, waaronder meer informatie over de behandelde onderwerpen, een toelichting op de casus, een werkboek, diverse bijlagen en aantal extra vragen bij de stof.
Lees verder

Recensies

0 recensies
4=3 actie
nog 1 op voorraad
22,90
4=3 actie
5,45
4=3 actie
nog 1 op voorraad
7,50
4=3 actie
nog 1 op voorraad
13,04
4=3 actie
nog 1 op voorraad
4,75
4=3 actie
nog 1 op voorraad
22,90
4=3 actie
5,45
4=3 actie
nog 1 op voorraad
7,50
4=3 actie
nog 1 op voorraad
13,04
4=3 actie
nog 1 op voorraad
4,75

Anderen bekeken ook

Jan van de Craats
Basisboek wiskunde
4=3 actie
14,55
Hein van Steenis
Wegwijs in ICT
sorry, niet op voorraad