• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Het onderzoek

vanaf aanleiding tot en met het onderzoeksrapport
Maak tweedehands je eerste keus
  • Tot en met 29 september 4=3 op alles
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
4=3 actie
nog 1 op voorraad

12,80

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Het onderzoek
Het onderzoek
Beetje gebruikt
12,80
ISBN
9789087595234
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
U2pi BV
Jaar van uitgifte
2015
Aantal pagina’s
125

Waar gaat het over?

Het onderzoek vanaf Aanleiding tot en met het Onderzoeksrapport behandelt alle fasen die men tegenkomt bij het doen van onderzoek. Dus hoe een probleembeschrijving, een probleemstelling, het samenstellen van een conceptueel Doelgroep-Onderwerp-Model, de hieruit afgeleide deelvragen, de methoden van onderzoek, het analyseren van de onderzoeksresultaten met behulp van de statistische technieken, het samenstellen van tabellen en grafieken, het berekenen van de centrummaten en spreidingsmaten, een aantal statistische toetsen, het trekken van conclusies, het doen van aanbevelingen en als laatste hoe een onderzoeksrapport tot stand komt aan bod komen.

Het conceptueel Doelgroep-Onderwerp-Model is hét hulpmiddel bij het samenstellen van deelvragen, interviewvragen en enquêtevragen: het samenstellen van de deelvragen is een creatief proces waarbij ik als docent bij de beoordeling van deze deelvragen bij projectgroepen vaak een onbehaaglijk gevoel had en soms licht gefrustreerd werd. Op een gegeven moment dacht ik: "Dit moet anders kunnen".

Het conceptueel model stond aan de basis bij deze gedachte. Literatuuronderzoek wees uit dat in het conceptueel model alleen het onderwerp van het onderzoek uiteengerafeld wordt. Op een creatief moment heb ik het conceptueel model uitgebreid met de doelgroep waarop het onderzoek betrekking heeft. Dit was het ei van Columbus, of zoals Archimedes zei: "Eureka". Dit uitgebreide conceptueel model, dat ik dus het conceptueel Doelgroep-Onderwerp-Model of kortweg conceptueel DOM heb genoemd, leidt verrassend eenvoudig tot de verzameling van deelvragen, die gesplitst kan worden in de zogenaamde enkelvoudige en samengestelde deelvragen. Wat ook heel verrassend is, dat zowel de vragen voor het afnemen van een interview als de vragenlijst voor een grootschalig onderzoek eenvoudig afgeleid kunnen worden uit dit conceptueel DOM.

Daarom stel ik dat het conceptueel Doelgroep-Onderwerp-Model het hart van je onderzoek is. Dit onderwerp alleen wordt behandeld in het boek Conceptueel Doel-Onderwerp-Model, het hart van je onderzoek, dat ook binnenkort wordt uitgegeven.

Om inzicht te krijgen in alle fasen van een onderzoek nodig ik u uit om dit boek door te lezen. Let wel dit boek is een VDL-boek, dat wil zeggen alleen Voor De Liefhebber
Lees verder

Recensies

0 recensies
4=3 actie
nog 1 op voorraad
42,55
4=3 actie
22,60
4=3 actie
nog 1 op voorraad
15,15
4=3 actie
8,35
4=3 actie
nog 1 op voorraad
5,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
15,25
4=3 actie
nog 1 op voorraad
42,55
4=3 actie
22,60
4=3 actie
nog 1 op voorraad
15,15
4=3 actie
8,35
4=3 actie
nog 1 op voorraad
5,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
15,25

Anderen bekeken ook

4=3 actie
5,25
4=3 actie
5,00
4=3 actie
5,04
4=3 actie
12,24
H. van Buuren
Onderzoek de basis
4=3 actie
5,00
4=3 actie
46,55
I. Maso, A. Smaling
Kwalitatief onderzoek
sorry, niet op voorraad
Karin Wittebrood, Robbert Braak
Onderzoeksgedoe
sorry, niet op voorraad
J.M.A.M. Janssens
'Ogen' doen onderzoek
sorry, niet op voorraad
Richard P.I.J. Schreuder Peters
Methoden en technieken van onderzoek
sorry, niet op voorraad
Harm 't Hart, Martijn de Goede
Onderzoeksmethoden + CD-ROM
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad