• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Denken, voelen, doen

sociaal-emotionele ontwikkeling in het basisonderwijs : leerkrachten en kinderen op de basisschool in sociaal-emotionele kwesties
Auteur T. Deley
Maak tweedehands je eerste keus
  • Tot en met 29 september 4=3 op alles
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
4=3 actie

6,50

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Denken, voelen, doen
Denken, voelen, doen
Als nieuw
6,50
ISBN
9789044115482
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Auteur
Uitgeverij
Garant Uitgevers p/a Maklu B.V.
Jaar van uitgifte
2004
Aantal pagina’s
172

Waar gaat het over?

Weinig of geen grip hebben op een kind betekent meestal dat je een kind onvoldoende begrijpt. Om meer grip te krijgen op kinderen in sociaal-emotionele kwesties is het belangrijk voor jezelf helder te krijgen wat sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen inhoudt. Wat bezielt een kind dat opstandig is? Wat gaat er in dat kind om? In zijn denken, voelen en doen. Wat bezielt een kind om zich steeds zo angstig te gedragen bij nieuwe activiteiten? Wat denkt het? Wat voelt het? Wat is het verband tussen hoe het kind voelt, hoe het zich gedraagt en hoe het kind denkt? Het project Denken Voelen Doen is een nieuwe benaderingswijze in het omgaan met kinderen en jongeren bij sociaal-emotionele kwesties op school. Het richt zich op de professionalisering van leerkrachten, remedial teachers, intern en ambulant begeleiders die direct of indirect werkzaam zijn met kinderen in het (speciaal) basisonderwijs. In dit boek worden twee methodieken gepresenteerd: de uitsprakenmethodiek en de competentiemethodiek. Hiermee kun je leren wat het verband is tussen het denken, het voelen en het doen van kinderen in probleemsituaties en wat dat betekent voor het effectief omgaan ermee. De beschrijving is voorzien van praktische voorbeelden en een handleiding voor het werken met een sociaal-emotioneel handelingsplan. Bij beide methodieken staat het verhaal dat de leerkracht vertelt over het kind centraal. Daarmee sluit de benadering aan bij de beginselen van de narratieve psychologie, de psychologie van het verhaal. Het boek verschaft verder veel informatie over sociaal-emotionele ontwikkeling, plus de achterliggende theorie van Denken Voelen Doen. Met de cd-rom kunnen de uitspraken en competenties digitaal worden verwerkt. Naast dit basisboek verschijnt onder dezelfde naam een reeks met verhalenboeken van leerkrachten over het omgaan met kinderen in sociaal-emotionele kwesties.<
Lees verder

Recensies

0 recensies
4=3 actie
nog 1 op voorraad
15,40
4=3 actie
44,55
4=3 actie
42,30
4=3 actie
nog 1 op voorraad
13,95
4=3 actie
nog 1 op voorraad
15,40
4=3 actie
44,55
4=3 actie
42,30
4=3 actie
nog 1 op voorraad
13,95

Anderen bekeken ook

Mary Lou E. Mulvihill
Ontwikkelingspsychologie
4=3 actie
43,40
Denise Matthijssen
Actief opvoeden
4=3 actie
13,45
4=3 actie
11,95
4=3 actie
45,04
4=3 actie
45,00
[{:name=>"Brian Twint", :role=>"B05"}, {:name=>"Jolanda Vonk", :role=>"B01"}, {:name=>"Ad van den Broek", :role=>"B01"}, {:name=>"Jac de Bruijn", :role=>"B01"}]
Handboek emotionele ontwikkeling en verstandelijke beperking
sorry, niet op voorraad