• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

De organisatie van zorg - Technologische en sociale innovatie in de ouderenzorg.

De impact van COVID-19
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

7,80

Hoe tweedehands wil je het hebben?
De organisatie van zorg  -   Technologische en sociale innovatie in de ouderenzorg.
De organisatie van zorg - Technologische en sociale innovatie in de ouderenzorg.
Als nieuw
7,80
ISBN
9789085601036
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Swp, Uitgeverij B.V.
Jaar van uitgifte
2020
Aantal pagina’s
128

Waar gaat het over?

De ouderenzorg staat voor een noodzakelijke transformatie. De kosten zullen steeds meer gaan stijgen en de inzet van zorgprofessionals wordt steeds problematischer. In 2022 wordt een tekort verwacht van 70.000 zorgprofessionals en in 2023 meer dan 100.000. Dat tekort zal steeds verder gaan oplopen. Er is de noodzaak van een systeemtransformatie. Door de Corona problematiek zijn toepassingen als beeldbellen en monitoring op afstand opeens op grote schaal ingezet. Er is sprake van een toename van technologische innovatie. Het implementeren van een nieuwe digitale werkwijze vergt verandering van gedrag, verandering van werkvormen en verandering van gebruik van ICT. Digitalisering moet onderdeel worden van de normale zorgpraktijk. Technologische en sociale innovatie helpen zorgprofessionals en cliënten op een andere manier werken. Het scheppen van de juiste randvoorwaarden blijkt essentieel voor een succesvolle implementatie van zorgtechnologie. Innovaties in de zorg werken als ze als normaal binnen de zorgpraktijk worden ervaren. Technologische innovatie, professioneel handelen en verbinding met cliënten vormen één geheel. Door digitalisering wordt de relatie tussen cliënten en zorgverleners fundamenteel anders. Cliënten krijgen steeds meer zicht op hun eigen beperkingen en de handelwijze van professionals. Die ontwikkeling gaat leiden tot versterking van zelfregie voor cliënten en leidt tot een nieuw ontwerp van zorgprocessen. Bijvoorbeeld door de inrichting van een platform is het mogelijk om (technologische en digitale) innovaties op een intelligente manier te integreren in de levering van zorg. In dit boek wordt uitgewerkt dat technologische oplossingen gelijk op moeten gaan met sociale innovatie. Alleen als werken met digitalisering en zorgtechnologie onderdeel wordt van de zorgpraktijk is fundamentele vernieuwing mogelijk. ‘De Corona problematiek laat zien dat zorg in staat is te transformeren. Centraal daarin staat de relatie tussen cliënt en zorgprofessional. Belangrijk daarbij is dat technologie aantoonbaar meer waarde heeft. Zo ontstaan nieuwe vormen van zorg’. Joris van Eijck, voormalig directeur Zorg van Menzis
Lees verder

Recensies

0 recensies
40% korting
nog 1 op voorraad
9,25
Tweedehands Als nieuw
24,40
Tweedehands Echt gebruikt
21,40
Remko van der Pols, Rene Slenders
Naar een vraaggestuurde informatievoorziening
nog 1 op voorraad
30,15
Roel Croes, Croes, Roel
Duurzame ICT
nog 1 op voorraad
21,85
40% korting
nog 1 op voorraad
9,25
Tweedehands Als nieuw
24,40
Tweedehands Echt gebruikt
21,40
Remko van der Pols, Rene Slenders
Naar een vraaggestuurde informatievoorziening
nog 1 op voorraad
30,15
Roel Croes, Croes, Roel
Duurzame ICT
nog 1 op voorraad
21,85

Anderen bekeken ook

Richard Grol
Implementatie
34,50
20% korting
Margriet Sitskoorn
Het 50+ brein
10,15
40% korting
4,80
20% korting
11,25
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad